Ami benned alakult. Mondd! Ki vele!

3633ab7a6a04748fe0acbda055cf7438

Ha elolvastad, meghallgattad, elvégezted, megtapasztaltad…légyszíves add tovább.

Mondd, írd, meséld, rajzold. Mindegy hogyan. Mindenhogyan. Ne érdekeljen, hogy kinek mondod. Ne akard úgy formálni, hogy bárkinek is tetsszen.

Ez a bejegyzés ma már az ezredik gondolat a fejemben. És a negyedik próbálkozás  az írásra. Tudod azért, mert megpróbáltam az “öt dolog, amit tenned kell, hogy sikeres bejegyzést írj” módszerével írni. Olyan kapós az a neten, nem? Tíz dolog, amivel…húsz dolog, amit ne csinálj…harmincöt sikeres szokás…

Gondoltam, ha ez így figyelemfelkeltő, hát én is. Így fogom. Nektek meg tetszeni fog.

Aztán beugrott, hogy a fittyfenét, nekem sem tetszik. Akkor meg minek. Úgysem lenne hiteles.

Amíg azzal törődtem, hogy hogyan lenne jobb, már csak ötszáz gondolatom volt. Mert a többit vagy elfelejtettem, vagy szépen lebeszéltem magam róluk. Aztán eszembe jutott valami.

Voltál már úgy, hogy valamit nem értettél és bejött a helyettesítő tanár, s hirtelen leesett…beugrott…megértetted. Voltál úgy, hogy kölcsön kaptál egy könyvet, egy baráttól, akinek éppen elmesélted, hogy elakadtál…hogy nem tudod…nem látod a megoldást. És otthon észrevetted, hogy jééé, a könyv a polcon, hiszen évekkel ezelőtt megvetted…de sosem nyúltál utána. Voltál már úgy, hogy ismerős lett egy előadás….mintha…ó, igen, már hallottam…hú, nagyon régen, évekkel ezelőtt..de akkor nem érdekelt, nem esett le. Nem volt aktuális.

Vagy aki mesélte, írta, rajzolta…nem volt aktuális. Nem érintett meg. nem jött át. pedig adta, nyújtotta…

Észrevetted te is, hogy bizonyos információk, bizonyos emberektől “jönnek át”? Hogy valakinek a gondolkodására mintha rácsatlakoznál és azonnal érted. Tőle elfogadod.

Vagy éppen olyan kombinációban rakja össze, adja, kínálja, nyújtja, hogy érzed: ez jó, ez most pont így, pontosan neked szól.

Ez számomra egy csoda. Hogy minden információ, tapasztalat átfut egy egyedi szűrőn, beleszövődnek adottságok, s a végén egy csodás leképezés jön. Van, akinek a rajzolás, s ez téged megérint…tőle megérint. Van, akinek az írásai, van akinek az előadásai…

De el tudod-fogadni, hogy van, akinek a te szűrődön átfuttatva jó?

Amikor játszani kezdtem a pinteresttel, csak ámultam, hogy jééé, követőim vannak. Pedig “csak” magamnak készült. Aktuális érzések, vágyak, képek…És mégis, valakiket megérintett. Valakiknek pontosan az kellett. Vagy amikor egy ballagó osztály a beszélgetéseket köszönte. Pedig csak hallgattam, meg néha meséltem, álmokról, vágyakról, agyféltekékről. Mert éppen ott tartottam, mert aktuális volt és lelkesített. És ők köszönték. Évekkel később is köszönték.

Tudod, ha  nem adod tovább, valaki eltéved. Ha nem adod tovább, valaki hiába keres. Sosem tudhatod, hogy kinek segítesz. Ha nem mered átadni, amit megszűrtél. A módszereket. A rajzokat. A zenét. Az ékszereket. A bútorokat és a ruhákat…

Kérlek szépen, mondd, írd, rajzold, varrd, főzd, fesd, sminkeld, mindEGY…De add tovább!

barátnőd,

MsT

Reklámok

Ami benned alakult. Mondd! Ki vele!” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

