Érdemes kipróbálni a nem megszokottat viselni. Tedd, szembesítsd és figyelj!

 

by MsT

Előre szólok, ha férfi vagy, nem kell elszaladnod, nem a manikűrözés a téma. De ha gondolod, most már szaladhatsz…:-)

Na tehát: Te mit gondolsz a piros körömlakkról? Őszintén. Szexi, vonzó, esztétikus? Hogy a bordó még igen, na de a pink…a pink inkább nem….Álltál már ott a pultnál és levetted ezerszer, de mégis inkább egy barackrózsával távoztál? Mi a véleményed azokról, akik viselik? Hogy bátrak, erőteljesek? Vagy inkább a kurva határán mozognak? Jó,tudom, ezek most szélsőségek, ezernyi árnyalat van közötte, meg hát a divat, meg meg meg….

S te férfi, /ha még nem futottál el/ neked mi a véleményed? Bejön, vagy inkább az én párom ne? Hogyan reagálsz, ha a kedves egyszer csak felkeni, pedig te azt mondtad, hogy neked nem tetszik?

Engem sokszor kisegített erőtlen helyzetekben. Még akkor is, ha nem mozdultam ki otthonról. Pedig apu utálta. És utálja a mai napig. Megvan a véleménye róla. Vagyis a nőkről, akik viselik. S egy kislánynak az apa véleménye…ugyebár. Tarisznyás gimis is voltam. Oda tartozni fontos volt. A külső jelezte.

 

Te most mit mesélsz magadnak és másoknak a külsőd alapján?

Azt mondod, nem fontos. Hát jó. Akkor neked százszorosan számít. 

 

Sokszor játszottam már ezzel. Na nem mindig a rikító körömlakkal.

Olyan helyzetekbe direkt belemenni, s magamat magammal és másokkal szembesíteni, ahol nem tudják ki vagyok és nincs is rá lehetőségem, hogy magyarázzam. Olyan “felszerelésben”, ami talán egy kicsit idegen, nem kipróbált. Vagy vágyott esetleg, de nem mert.

Piros körömlakk például, de ha neked az megszokott, próbálj ki valami mást. Munkásruhában, tűsarkúban, laposban, smink nélkül, sminkkel. Nyakkendőben, nyakkendő nélkül. A lényeg, hogy ne jelmezbálba, ahol mondhatod, hogy “ó, nem…csak jelmez, amúgy tudod, én olyan rendes vagyok…”. Hanem éles, hétköznapi helyzetekbe, ahol nem tudják ki vagy. Fizess a gyógyszertárban koszos kézzel, folt a ruhán a boltban, tűsarkú a randin… Figyeld meg a hatást. Hogyan nézned rád, miként bánnak veled. És legfőképpen te hogyan érzed magadat?

A stílusod az aktuális állapotod, ez világos.

És igen, átragyog rajta a belső állapotod is, ez tény. Ilyenkor van az, hogy teljesen mindegy mit viselsz. Voltál már szeretve de nagyon, ugye?

 

De van, amikor érdemes megtapasztalni. Mármint valami nem megszokottat viselni. És emberek között tesztelni, hogy hogyan reagálnak. S aztán, én hogyan érzem ettől magam. Ez utóbbi a fontos.

 

Rólam a külföldi lét lemosott egypár szerepet, mint az aceton a körömlakkot. Ez jót tett, sok helyen elmeséltem már, mert egyrészt sokkal nyitottabb lettem, másrészt megszűnt a kényszer, hogy megfelelni akarjak ezeknek a szerepeknek. De néha kemény küzdés volt magammal, hogy akkor ki is vagyok valójában.

Mert viseljük kívül, ami belül. Akinek gondoljuk magunkat. Vagy ahogyan éppen érezzük magunkat. És van, amikor ki kell lépni. Vagy kellene. Próbáld meg! Kezdd valami nem megszokottal! És használd tükörnek az embereket. Nézd meg mit látsz a szemükben, vagy hallgasd, hogyan szólnak hozzád.

Vélemény, hozzászólás?

