100 dolog, amiért hálás vagyok

bb8c3902168ddce9382cd124ceb9abaf

by MsT

Ezt a bejegyzést a Hálaadás ünnepe inspirálja…Amióta külföldön élek, az egyik legértékesebb dolog, ami velem történt, hogy sokkal de sokkal nyitottabb lettem. Ahogyan engem elfogadott, befogadott ez a világ a magam történetével és a magyar szokásaimmal, úgy lettem én is befogadóbb más emberek szokásaival és kultúrájával szemben. Boldogan és nagyon büszkén meséltem el a mi húsvéti locsolkodásunkat a német tanfolyamon annak idején, – képzeljétek, szerepelt a nyelvkönyvben -, imádtam gulyást főzni a párom munkatársainak és lelkesen mesélni a világméretű tévedésről, nevezetesen, hogy a gulyás éppenséggel leves és nem ragu. 🙂

És hálás vagyok ezért a befogadásért…

Nem, ma nem lesz nálunk pulykanap, de a hála, mint olyan, nagyon is tetszik ebből az ünnepből. Mint ahogyan az is, hogy ezt a hosszú hétvégét ilyenkor mindenki szigorúan a családja körében tölti. Amióta külföldön élek, ezt is jobban átérzem. Mármint, hogy 1070 km-ről nem ugrom csak úgy haza a családhoz, mint ha Magyarországon élnék. Na igen, kis hazánkban a legnagyobb hosszúság úgy 600 km…Mindezt azért írtam le, mert, azért akadhat olyan momentum más népek ünnepeiben, ami nem baj, ha inspirál…

Érdekes dolog ez a hála. És az is izgalmas, amire képes…Van úgy, hogy a hétköznapok betemetnek. Van úgy, hogy aggódom, félek, vagy kimerültnek és túlterheltnek érzem magam. A női hullámvölgyről nem is beszélve…nyafogás, nyűglődés… Van egy mondat, amit ha ilyenkor akárcsak kérdés formájában felteszek magamnak, máris jó érzéssel tölt el…Van egy naplóforma az éjjeliszekrényemen. Ez a füzetféle csodákra képes. Gyógyít, megold, simogat…Sok mindenre használom. Arra is, hogy beleírjam egy nap végén, hogy aznap miért lehetek éppen hálás…Érdekes ám ez a mondat:

Ma hálás vagyok azért…

Persze csak akkor érdekes, ha befejezed… Már ha rágondolsz is segít. Mindig. Reggel, délben és este. Én azért szeretem leírni és különösen azért szeretem este, mert csodás melegséggel tölt el, ha így zárom a napot.Olyan jó érzés hálával telve álomba merülni…Ne hidd el nekem. Senki ne higgye el nekem, én azt mondom, hogy mindenki a saját tapasztalatának higgyen. A következő mondatomtól már világgá megy a fiam, de hasznos, mert kipróbálásra ösztönöz: “Legalább kételkedj!”

„A hála lehetetlenné teszi a boldogtalanságot. Ez az egyik legfontosabb titok, amit meg kell tanulnod.”

Mondja Osho…Hm. Hosszú bevezetőt írtam, pedig csupán arra szeretnélek inspirálni, amire engem hívott ez a nap: mégpedig, hogy fogj egy darab papírt, tollat a kezedbe és fejezd be magadnak a mondatot. A bejegyzés végén van egy TED előadás. Nézd meg. Aztán írj…Érezd meg te magad is a hatását…

Itt a listám a 100 dologról – elvégre ez a bejegyzés címe -, amiért most éppen hálás vagyok. Nincsen sorrend, csak ahogyan jött…Ha van valami, amit szívesen hozzábiggyesztenél, akármilyen kicsi, hétköznapi dolog, hát tedd meg! Ha pedig szerepel rajta olyan, ami eddig elkerülte a figyelmedet, nos, használd…És figyeld meg az érzéseidet, figyeld meg a hangulatodat utána…

100 dolog, amiért hálás vagyok…A végén a filmmel, el ne felejtsd megnézni!

  1. Az egészséges fiam
  2. Szülés élménye
  3. Reggeli meditálás az ágyban, kávéval a kezemben
  4. Mókus a kertünkben
  5. Szivárvány
  6. Reggeli hóesés
  7. Kényelmes pizsim
  8. A családom
  9. Hogy tanulhattam
  10. A diplomám
  11. Hogy taníthattam
  12. Gyertyák, főleg, ha illatosak
  13. Hogy külföldön élhetek
  14. A meseszép német falucska, ahol élhetek
  15. A páromnak, aki eltart minket
  16. Könyvek, sok-sok
  17. A szép körmöm
  18. Esőben autózás
  19. Vezetékes víz
  20. Anyu főztje
  21. Felébredés hajnalban, amikor rájövök, hogy még van két órám aludni
  22. Fehér bor
  23. Fűtés
  24. Vasárnap reggel: csend, a frissen sült zsemle illata
  25. Zene
  26. Kreativitásom
  27. Egészségem
  28. Puha takaróban összebújás télen
  29. Főzhetek, amivel kényeztetem a családom
  30. Német csomagszállítás, posta
  31. Németország
  32. Magyarország
  33. Az emberek, akik befogadtak itt minket
  34. Szomszédasszonyom. Egy tünemény
  35. Na jó, imádom az egész utca népét
  36. Barátaim
  37. Online barátaim – ♥MsG
  38. Ez a blog – meg az összes, ami inspirál
  39. Pinterest
  40. Séta
  41. Forró fürdő a szerelmemmel
  42. Kettesben töltött este
  43. Séta az iszapban az Északi tengerben, amikor pici rákocskák szaladgálnak
  44. Ahogyan parkolóhelyet találok – hihi, mindig van
  45. Az érzékszerveim. De komolyan: látok,hallok, tapintok,ízlelek,érzek
  46. Tánc
  47. Bolondozás
  48. Az alakom, alkatom
  49. Kandalló, tűz, egy hideg téli napon
  50. Az első hó. Amikor reggel arra ébredek, hogy hurráááá
  51. Séta a hóban
  52. Jó hosszú beszélgetések
  53. Kényelmes otthonom
  54. Hogy dekorálhatok, imádom
  55. Hogy tudok sz@rból várat építeni. Unokaihugim szerint ez a legnagyobb erősségem
  56. Hogy megtanultam németül
  57. Jó vagyok krízishelyzetek kezelésében
  58. Laptopom
  59. Puha párnák között lenni
  60. A jó érzés, amikor megoldottam valamit
  61. Német szerelmes filmek nézése vasárnap délután
  62. Amikor megölel a fiam
  63. Hosszú beszélgetések a fiammal
  64. Hold és a csillagok
  65. Forró nyári nap
  66. Autónk
  67. Amikor magam készítek el valamit: most például ilyen az ajtódísz és az adventi koszorú
  68. Hogy tudok másokat jókedvre deríteni
  69. A nehéz napokért: sokat tanultam eddig is belőlük
  70. A hitemért
  71. Naplemente: amikor egy nagy kerek vörös sajt a nap
  72. Élnek a szüleim
  73. A velem történt dolgok: akivé váltam általuk
  74. Hogy tudok rajzolni és már azt is tudom, hogy mindenki tud. És ezt meg is tudom tanítani
  75. Hogy inspirálni tudok másokat
  76. Hogy ők is inspirálnak engem
  77. Azért a szeretetért, gondoskodásért, amit a szerelmem nyújt
  78. Az áramért
  79. Az áramszünetért, ha éppen gyertyás lehet
  80. Hogy szépen írok
  81. Hogy balkezes vagyok – én elhiszem, hogy ezért is vagyok nyitott, kétbalkezesféltekés
  82. Ünnepekért
  83. A karácsonyi kivilágított világért
  84. A kislányos játékosságomért
  85. Hogy nagyon pozitív várakozással tudok a jövőre gondolni
  86. A sikereimért
  87. Hogy nagyon sokféle területen dolgozhattam és próbálhattam ki magam
  88. Az emberekért, akik mindig pont akkor lépnek az életembe, amikor szükségem van rájuk
  89. Hogy megérzem, másoknak mire van szüksége
  90. Az alkalmazkodó képességemért
  91. Az ötleteimért
  92. A tavasz illatáért
  93. Hogy a legapróbb dolgoknak tudok örülni – mint például a mókus a kertben
  94. Amikor a fenyőfa bekerül végre a lakásba: tapsikolok, annyira jó érzés
  95. Hogy van kertünk, még ha icipici is és kertészkedhetek
  96. Mindenféle emlékemért
  97. Finom koktél blue curacaoval
  98. A kacagásért, főleg anyuval
  99. Azért a biztonságért, amivel apu felnevelt, nyújtott. A válásuk után vele maradtam
  100. És hálás vagyok, hogy hálás tudok lenni…
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

