Hogyan leli meg önmagát az ember fia?

by Mixtreme – vendégposzt

10849018_10153281326489655_2780536559574033678_oAZ EGYENSÚLY FONTOS. A NEMEK KÖZÖTT IS. NŐI GONDOLATOK MELLÉ KELL A FÉRFI VÉLEMÉNY IS, NEM IGAZ? HÁT TESSÉK, ITT VAN. Ő A MI FÉRFINK, AKI IDŐRŐL IDŐRE ELMESÉLI NEKTEK A GONDOLATAIT.  AMIKOR ÉPPEN NEM NÁLUNK VENDÉGESKEDIK, ITT MEGTALÁLOD: A SAJÁT BLOGJÁN  ÉS A YOUTUBE-ON.

 

 

 

Hogyan leli meg önmagát az ember? Ezt a kérdést szegezték nekem, hisz úgy fest, én megtaláltam. A napokban egy barátommal ugyanezen témában beszélgettünk, bár vele általában inkább vitatkozunk, konszenzusra ritkán jutunk. Diskurzusunk arra mindenképp jó volt, hogy realizáljam, igazán jó recept nincs arra, hol keressük önmagunkat, hisz minden ember máshogy gondolkozik, mások a tapasztalatai, vágyai. Néhány dologban azonban biztos vagyok.

Boldogságunk egyik legfontosabb alapköve, hogy önmagunk legyünk.

Határozott meggyőződésem, hogy még az eddigi párkapcsolataim bukásának egyik felelőse is az volt, hogy én nem én voltam, hanem valaki, akinek lennem kellett mások szemében. Emiatt pedig rendkívül frusztrált voltam, ráadásul leginkább tudat alatt, magam sem tudtam, mi nem jó. Önmagunk meglelése azonban nagyon kemény küzdelem, ha egyedül lennénk egy szigeten, se lenne egyszerű, nemhogy azon társadalmi elvárások között, melyek a legnagyobb akadályokat gördítik elénk. Szerintem.

Gyerekkorunktól fogva úgy növünk fel, megtanítják nekünk milyennek kell lennünk. Tudjátok, jó jegyek, érettségi, diploma, jó állás, házasság, gyerek, szép autó, nagy ház. Ez a normális. És ha Te nem így csinálod, akkor nem vagy normális. És ami nem normális, az ROSSZ.

Ez a tézis minden ember legnagyobb ellensége, hisz sokakban ott motoszkál, jó így nekem, ezt akarom? De nem tér le a társadalom által kitaposott ösvényről, mert az nem lenne normális… Azt pedig nem szabad elfelejteni, ha imádsz valamit, azt jól fogod csinálni, mestere leszel. Ha bárminek a világon mestere vagy, azt megfizetik. Vastagon. Akár asztalos az illető, akár jogász.

10253088_10208000202823562_1267644523_o

Ez volt az első képem, amiről azt hittem jó fotó…

Vannak szerencsések, akik már nagyon fiatalon megtalálják az útjukat, másoknak (mint nekem) sok időbe telik rálelni a saját ösvényükre.

A legfontosabb azonban, hogy kutassunk szüntelenül. Kutassuk önmagunkat, vágyainkat, azt, amiben örömünket leljük.

Jómagam számtalan hobbit, munkát, könyvet fogyasztottam el, rengeteget álmodoztam, vágyakoztam, mire ideértem. Két és fél éve értem révbe, ami azóta történik velem, remek első fejezet egy önéletrajzi regényhez. A kulcs azonban az előtte eltelt 30 év volt. 30 év, míg rájöttem, mit kell tennem. Filmezni és fotózni. Először nagyjából 12 éves korom környékén lobbant fel bennem a vágy, kértem is a szüleimet, hogy vegyenek nekem egy fényképezőgépet. Akkoriban még nem volt digitális technika, jóval drágább mulatság volt fotózni, mint napjainkban. Mikor végre fotózni kezdtem, egy nap simán csináltam 500 képet, gondoljatok bele, mi pénz lett volna az 36-os tekercsekből… Szóval végül nem kaptam fényképezőgépet. Néhány évvel később, már a gimiben, indult egy fotó-videó szakkör, melyre azonnal jelentkeztem. A szakkör vezetőjének azonban nem voltam szimpatikus (fociztam akkoriban, csak egy renitens huligán voltam a szemében), így nem vett be a csoportba. Újabb néhány év elteltével dolgozni kezdtem, lett saját keresetem, és már elterjedtek a digitális gépek is, így vettem magamnak egy belépő szintű, de viszonylag komolyabb gépet. Rettentően élveztem a fotózást, egész napokat képes voltam a városban kóvályogni, és csinálni képek ezreit. Néhány jó fotó sikerült csak, elárulom. Időközben lett egy kapcsolatom, ami kezdett komolyra fordulni, és hát a lány nem igazán szerette, hogy fotózom, inkább arra vágyott a fotózásra szánt időt is töltsem vele, megjegyzem, néha teljesen jogosan.

12395053_10208000232944315_1361584284_n

Ezt egy közös nyaraláson készítettem, mikor szerelmesen kellett volna andalognom…

Végül azonban szakítás lett a komoly kapcsolatból, a körülöttem felépült kis élet meg semmivé vált. Padlót fogtam, nagyon szenvedtem, édesanyám pedig mindenáron segíteni akart, megfűzött, menjünk el együtt nyaralni. Szerencsémre anyukám nagyon kalandvágyó, fiatalos csaj 🙂 és minden akciódús fakultatív lehetőségre beneveztünk. Egy ilyen programon jött a nagy fordulat.

Dzsip-szafarin voltunk, hetvennel suhantunk az erdőben a fák között, az utasok azt se tudták mibe kapaszkodjanak, én meg a plató tetején álltam, fél kézzel kapaszkodtam, a másikkal meg fotóztam. EZ VOLT AZ A PILLANAT. Sok olyan emberről olvastam, hallottam, láttam filmet, akik hozzám hasonlóképp, szinte varázsütésre lelték meg ÖNMAGUKAT. Mindannyian vissza tudják idézni azt a pillanatot, mikor életük motorjában az összes fogaskerék a helyére kattant.

12375678_10207997989608233_159459399_o

Ezt a képet csináltam abban a PILLANATBAN…

A pillanat után már csak azt vártam, mikor érünk végre vissza a szállodába, hogy az internetre cuppanhassak, és felkutassam, mit kell tennem ahhoz, hogy másnaptól ez legyen az életem. Azóta ez az életem. Épp most zárult le az első fejezetem, mert nemrégiben felmondtam, s az utolsó hónapomat töltöm jelenlegi állásomban, 15 nap múlva teljes mértékig abból fogok megélni, amire úgy tűnik, hivatott vagyok. Némileg filozofikus eszmefuttatással zárom mondandómat mindezekkel kapcsolatban. Néha eszembe jut, mi lett volna ha… Ha mondjuk megkapom az első gépem már gyerekként. Jesszus, már hol tarthatnék. Vagy épp nem… Lehet, hogy az a sok csalódás, eltávolodás pont ahhoz kellett, hogy most ennyire elszántan, mindenáron ezt akarjam csinálni. Megtanultam szenvedélyesen küzdeni és megtanultam szenvedni, hogy most igazán értékelhessem, hogy azt csinálhatom ami boldoggá tesz.

12380543_10208000247344675_1718562364_n

Itt tartok most. Ilyen fotókat csinálok, ilyen helyeken járok…

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

