Anyák napi vendéglátás

anyák napjaby MsG

Az anyák napja nekem, orgona. Vagy hortenzia (anyu azt szereti). És családi ebéd vagy délutáni sütizés, amit általában az ünnepelt készít el. Az elmúlt években, csak virág volt, amit nem is személyesen adtam át, hanem futár vitte. Idén viszont úgy alakult, hogy személyesen adhatom át és még vendégül is láthatom anyukámat. Igaz, ehhez egy nappal előrébb kell hozni az ünnepet, de az nem akadály és otthon is előfordult, hogy nem vasárnap, hanem szombaton köszöntöttük anyát, mamát.

“Te vagy az én őrangyalom,

hogyha hívlak, nem késel.

Tudod anyu, úgy szeretlek …

nem mondhatom elégszer.”

(Mentovics Éva: Az én anyukám)

Mióta én is anya vagyok azóta egész más ez az ünnep számomra. Szerencsére a férjem elég figyelmes, így a lányom nem csak angol szokás szerint (márciusban), hanem magyar szokás szerint májusban is fel szokott köszönteni. Idén nem csak engem, hanem a mamát is. Míg Ő készít valami kis apró meglepetést a mamának, addig én készítek majd egy finom ebédet.

anyák napja

Az első – óvodai – anyák napi ajándékom

Persze ez úgy lenne az igazi, ha apa a gyerek(ek)kel készítene valami meglepi reggelit, ebédet vagy valami finomságot anyának, de nem minden férfi szeret a konyhában sürgölődni. Miután kedves kolléganőm (MsT) jelezte, hogy náluk még szinte tél van, így az anyák napi kertiparti ötletemet most nem dobom be (nálunk lassan már meleg is van hozzá). 🙂 De azért mutatok néhány receptet az anyák napi vendéglátáshoz. Egyszerűbbeket is, ha apa mégis úgy döntene, hogy beáll a konyhába a gyerek(ek)kel.

A magam részéről én nagyon tudnék örülni egy reggelinek az ágyban is, mert az elmúlt évkben, ha nem is én keltem elsőnek, de az biztos, hogy onnan, hogy a gyerkőc kinyitja a szemét, nincs megállás.

Reggeli ötletek kezdőknek:

  • Tonhalas bruschetta: a bruschetta-t az olaszok előételként fogyasztják, de szerintem egy komplett reggelivel is felér.  A saját receptemet adom, mert nem találtam ahhoz hasonlót és én azt nagyon szeretem, és nagyon egyszerű az elkészítése is.

Hozzávalók:

  • 1 db tonhal konzerv – oliva olajas (lehet a nagyobb)
  • 1 db lila hagyma
  • őrölt fekete bors
  • reszelt sajt
  • ízlés szerinti kenyér

Elkészítés: a tonhalat egy tálban a saját levével törjük össze. A lilahagymát vágjuk apró kockákra és tegyük hozzá a tonhalhoz. Ízlés szerint adjunk hozzá őrölt fekete borsot. A kenyeret vágjuk fel – nem túl vastag – szeletekre és tegyük rá a tonhalas keveréket. A tetejére tegyünk egy pici reszelt sajtot és már mehet is a sütőbe. Ha a sajt picit megolvadt a tetején, már lehet is tálalni.

anyák napi reggeli ötletek

Tonhalas bruschetta

  • Croissant szendvics: a friss, meleg croissant magaban is nagyszerű reggeli egy kis tejeskávéval vagy teával. Ha megtöltjük némi sonkával, sajttal, zöldséggel és egy picit megsütjük … Ümmm

Hozzávalók:

  • fejenként 2 db sima (plain) croissant
  • vaj
  • sonka vagy szalámi
  • reszelt sajt
  • paradicsom

Elkészítés: a croissant hosszában vágjuk ketté. Vékonyan kenjük meg vajjal, majd ízlés szerint tegyünk bele sonkát, szalámit, sajtot, paradicsomot, mint egy szendvicsbe. Pár percre tegyük a sütőbe (amíg a sajt picit megolvad), és még melegen tálaljuk. Ha kicsit szeretnénk még cifrázni, akkor tehetünk bele tojás rántottát vagy tükörtojást is.

anyák napi reggeli

Croissant szendvics

Reggeli ötletek haladóknak:

Nekik ajánlom a korább Saturday Brunch válogatásomat. Innen lehet szemezgetni.

Ebéd ötlet kezdőknek:

Casserole: ez egy tűzálló tálat jelent, amibe bármit bele lehet tenni, bedobni a sütőbe és már lehet is tálalni. A Pinteresten a “casserole vagy casserole recipe” szavakra rengeteg jobbnál – jobb receptet lehet találni.  Egy nagyon egyszerű változatot hoztam nektek: Ravioli Bake (az eredeti recept itt).

anyák napi ebéd

Ravioli bake

Ebéd ötlet haladóknak:

Quiche: egy francia étel, aminek számos változata van. Hidegen és melegen egyaránt fogyasztható. Én ezt a változatot kóstoltam először és ezt is készítettem el. Melegen nagyon finom egy kis zöld salátával. Nálunk a húsmentes ételek nem számítanak, ezért én időnként elrejtek benne egy kis csirkemellet is. Úgy is nagyon finom. Nem kell aggódni a francia recept miatt, google fordítóval elkészíthető, én is úgy csináltam. 🙂

anyák napi ebéd

Bacon and cheese quiche

Ötletek délutáni kényeztetéshez, Kezdőknek:

Zserbó kalács vagy kalács zserbó: ez a recept Húsvét után jött szembe velem a neten és gyorsan frissiben ki is próbáltam a maradék húsvéti kaláccsal. Maradékból nem érdemes nekiállni. Tessék egy tisztességes adagot készíteni belőle. 🙂 (Ha valakinél nem érhető el a kalács, akkor sima croissant-al helyettesthető.)

anyák napi kényeztetés

Kalács zserbó

… és haladóknak:

Raspberry Crumb Bars: azt mondják minden szentnek maga felé hajlik a keze. Nem vagyok szent, viszont az anyukám nagyon szereti a málnát, így egy málnás sütit néztem ki neki. Nem tűnik nagyon bonyolultnak, és  baromi guszta. Ezt a receptet fogom követni.

anyák napi kényeztetés

Raspberry Crumb Bars

Még, ha nem is lesz olyan az étel, mint a képeken, a gesztust biztos minden édesanya értékelni fogja.

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

